اسفندماه همیشه برای ما ایرانی‌ها حال و هوای نوروز را دارد. این حال و هوا فقط مربوط به آب و هوا و ترافیک نیست. همه خانواده ها برای ایام نورورزی خریدهایی دارند که باعث می‌شود گردش مالی کسب و کارهای ایرانی در اسفندماه بیشتر از متوسط کل سال باشد.

این فرصت برای کسب و کارها یکی از اصلی ترین درآمدهای کل سال است. هرچقدر بتوانید سهم خود را از بازار شب عید بیشتر کنید خود را برای سال آینده بیمه کرده اید. اما سوال اینجاست که کسب و کارها چطور می‌توانند از تبلیغات در تلگرام برای توسعه سهم خود از بازار شب عید استفاده کنند؟

در این مقاله از وبلاگ ادسنسور قصد نداریم صرفاً در مورد یک پست تبلیغاتی ساده حرف بزنیم. بلکه می‌خواهیم با ارئه راهکارهای خلاقانه تبلیغات در تلگرام شما را برای افزایش بهره برداری کمپین تبلیغاتی خود یاری کنیم.

مسابقه عکاسی برگزار کنید

راه اندازی یک مسابقه عکاسی می‌تواند بیشترین جذابیت را برای مخاطبان شما داشته باشد. با توجه به نوع خدمات و محصولاتی که عرضه می کنید؛ سعی کنید برای مشتریان خود بستر عکاسی ایجاد کنید.

البته اگر معیار شما برای اهدا جایزه تعداد لایک‌هایی که هر عکس دریافت می‌کند باشد؛ احتمال تقلب و خرید لایک‌های فیک وجود دارد. ایده دیگری که می‌توانید برای مسابقه عکاسی اینستاگرام به کار ببرید. تعیین عکس‌های برگزیده از طریق تشکیل یک تیم داوری است. در این نوع نیاز است تا شما به چند متخصص حوزه عکاسی دسترسی داشته باشید و البته آمادگی شایعات و انتقادات شدید به تیم داوری را هم داشته باشید!

تا اینجا هر دو روش مسابقه عکاسی اینستاگرامی دچار اشکالاتی بود که این اشکالات برای برندهای مختلف تجربه‌های تلخی را به همراه داشته است. بهترین ایده برای مسابقه عکاسی اینستاگرامی این است که به جای یک جایزه با هزینه بیشتر، به تمام شرکت‌کننده‌های مسابقه کوپن تخفیف با هزینه کمتر اعطا کنید.

این استراتژی باعث می‌شود همهٔ مشتریان شما احساس برنده بودن داشته باشند و از طرفی انگیزه‌ای برای تقلب و گلایه وجود نداشته باشد.

در صورتی که کالای فیزیکی به فروش می‌رسانید و یا صاحب یک فروشگاه آنلاین هستید. عکاسی از محصولات خریداری شده و تحویل گرفته شده می‌تواند بیشترین تاثیر را در فرآیند برندینگ شما داشته باشد. از مشتریان خود بخواهید از کالای خریداری شده عکس بگیرند و در اینستاگرام با هشتگ مخصوص به مسابقه شما به اشتراک بگذارند.

با این کار علاوه بر آنکه محصولات خریداری شده را مجددا تبلیغ کرده‌اید فرآیند اعتماد سازی را برای جذب مخاطبان جدید به پیش برده اید.

اگر قصد برگزاری مسابقه عکاسی در تلگرام را دارید. می‌توانید آثار ارسال شده را در کانال خود منتشر کنید و با استفاده از ربات رای‌گیری تلگرام از کاربران کانال خود بخواهید که به آثار مختلف رای بدهند.

این کار باعث می‌شود هر فرد با ارسال اثر خود به دوستان خود باعث افزایش عضو و بازدید کانال شما شود.

علاوه بر عکاسی از محصولات خریداری شده یا فرآیند جعبه گشایی سفارش، موضوغات مختلفی وجود دارد که می‌توانید از آنها برای برگزاری مسابقه عکاسی استفاده کنید.

موضوعاتی مثل عکاسی خیابانی از بازار شب عید، عکاسی از سفره هفت سین و عکاسی از شب چهار شنبه سوری سوژه‌هایی هستند که می‌توانید برای برگزاری مسابقه عکاسی از آنها استفاده کنید.

کد تخفیف ارائه کنید

تجربه راه اندازی چندین کمپین تبلیغات در تلگرام به ما ثابت کرده است که مخاطبان ایرانی نسبت به تخفیف نقدی واکنش بسیار مثبتی نشان می دهد.

اگر سامانه فروش شما از لحاظ فنی امکان قرارد دادن کد تخفیف را دارد. بهترین کار ایجاد کد تخفیف با شرایط خاص است. فراموش نکنید قرار دادن تخفیف بر روی محصولات با ارائه کد تخفیف کاملا متفاوت است و تاثیرات مختلفی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

ارائه کد تخفیف باعث می‌شود پست تبلیغاتی شما در تلگرام به شکل تصاعدی فوروارد شود. این اتفاق به خاطر آن است که اشخاص سعی می‌کنند کد تخفیف را در اختیار دوستان خود قرار دهند. در صورتی که با کاهش قیمت محصولات این انگیزه را از مخاطبان کانال تلگرامی خود گرفته‌اید.

اصولاً کاهش قیمت محصولات باعث افزایش فروش در بین مخاطبان فعلی کسب و کار شما می‌شود اما تاثیر کمتری بر جذب مشتریان جدید خواهد داشت.

سعی کنید با توجه به کلاس قیمتی محصولات و خدمات خود محدودیت‌های مناسبی برای کدهای تخفیف در نظر بگیرید. حداکثر تخفیف، اعتبار زمانی و تعداد نفراتی که می‌توانند از کد تخفیف استفاده کنند از جمله شرایطی است که می‌تواند تاثیرات مثبت کوپن تخفیف شما را بالا و هزینه های آن را مدیریت کند.

اگر برای کوپن تخفیف خود اعتبار زمانی مناسب در نظر نگیرید، مشتری خرید خود را به زمانی در آینده موکول خواهد کرد. این در حالی است که شما پشت صحنه کیب و کار خود را برای مدت محدودی آماده افزایش فروش خواهید کرد! رجوع مشتری در زمانی به غیر از بازه زمانی که شما برای افزایش فروش برنامه ریزی داشته‌اید همه محاسبات شما را بر هم خواهد ریخت.

با هر خرید در اسفند کالاهای نوروزی به مشتریان هدیه دهید.

هدایای تبلیغاتی بزرگترین فرصت برای کسب و کارها است. مشتریان ما با دریافت هدیه به ما حس تعلق خاطر پیدا خواهند کرد، این در صورتی است که هزینه تمام شده هدایای تبلیغاتی به مراتب از الباقی کانال‌های تبلیغاتی مثل بیلبورد‌های سطح شهر، پایین تر است.

الزامی وجود ندارد که هدایای گران قیمتی برای مشتریان خود ارسال کنید. نوروز در نگاه ما ایرانیان با نشانه‌ها سمبل‌های زیادی پیوند برفرار کرده است. به همین دلیل ضریب تاثیر گذاری هدایای نوروزی بیشتر از سایر مناسب‌های سال است.

کافی است تا کمی خلاقیت داشته باشید. سمبل‌های نوروز، مسافرت‌های نوروزی و سفره هفت سین موضوعاتی است که می‌تواند شما را برای انتخاب هدیه تبلیغاتی ویژه نوروز یاری کند.

در کمپین تبلیغاتی خود در تلگرام سعی کنید بیشترین تاکید را روی هویت سازمانی برند خود داشته باشید. این موضوع باعث می‌شود تا هدیه‌ای که برای کمیپن نوروزی خود در تلگرام در نظر گرفته اید در خدمت برند سازی شما باشد و تاثیر بیشتری را داشته باشد.

شما برای کمپین های تبلیغاتی نوروزی چه ایده‌هایی دارید؟ تا کنون کدام یک از این روش‌ها را امتحان کرده‌اید و کدام یک از این روش ها بیشترین تاثیر را بر روی کسب و کار شما داشته است؟


منبع: وبلاگ پنل تبلیغات در تلگرام و تبلیغات در اینستاگرام ادسنسور