در بین همه اپ‌هایی که به عنوان کلاینت تلگرام فعالیت می‌کنند؛ Telegram X یکی از محبوب ترین ها است. به خصوص که تلگرام ایکس از طرف خود کمپانی تلگرام به رسمیت شناخته شده است. اگر تا کنون از نلگرام ایکس استفاده نکرده اید پیشنهاد می‌کنم حتما به پلی استور گوگل یا اپ استور اپل بروید و این کلایت تلگرام  را در کنار اپ اصلی تلگرام بر روی گوشی موبایل خود نصب کنید. تلگرام ایکس به واسطه آنکه از کتابخانه TDlib استفاده می‌کند توانسته سرعت و تجربه کاربری بهتری را در اختیار کاربران تلگرام قرار دهد. با همه محاسنی که Telegram X دارد؛ برخی از امکانات تلگرام را ساپورت نمی‌کرد. در بروزرسانی چند روز پیش که برای Telegram X منتشر شده؛ امکانات زیادی به این کلاینت تلگرامی اضافه شده. این امکانات آنقدر تاثیرگذار هست که بتوانیم این آپیدت را به عنوان یک بروزرسانی بزرگ قلمداد کنیم. در ادامه امکانات جدیدی که در Telegram X منتشر شده است را معرفی خواهیم کرد.

قابلیت اضافه کردن چند اکانت تلگرام

از حالا به بعد می‌توانید مثل اپلیکیشن اصلی تلگرام، چند اکانت تلگرام را در داخل Telegram X وارد کنید و به راحتی به همه آنها دسترسی داشته باشید. امکان اضافه کردن چند اکانت در نسخه‌های پیشین تلگرام اضافه شده بود اما هنوز به Telegram X نیامده بود. با بروزرسانی اخیر Telegram X این قابلیت به این کلاینت هم آمده است. برای اضافه کردن اکانت جدید کافی است تا از فهرست گزینه Add Account را انتخاب کنید. بعد از اضافه کردن اکانت‌های جدید این امکان را خواهید داشت تا برای هر اکانت تم مجزایی قرار دهید و با لمس طولانی روی نام هر اکانت پیش‌نمایشی از لیست چت‌های آن اکانت را مشاهده کنید، بدون آنکه پیام‌ها تیک مشاهده را دریافت کنند. برای جابجایی نام اکانت‌ها در منو هم می‌توانید با لمس طولانی نام هر حساب تلگرامی، جای قرارگیری آن را جابجا کنید.  

تم‌های جدید و ویژگی‌های ظاهری متنوع

در نسخه جدید Telegram X تم کلاسیک و چند رنگ دیگر اضافه شده است. علاوه بر این می‌توانید حالت Bubbles Mode را با مدیریت بیشتری فعال و یا غیر فعال کنید. از این به بعد در Telegram X می توانید کادر‌های حبابی را فقط برای چت‌ها فعال نگه‌ دارید و گروه‌ها و کانال‌های تلگرامی را به صورت تمام صفحه مشاهده کنید.

لایو لوکیشن یا موقعیت مکانی زنده

یکی از نواقص بزرگ Telegram X تا قبل از این بروزرسانی این بود که از قابلیت موقعیت‌یابی مکانی زنده تلگرام پشتیبانی نمی‌کرد. در این بروزرسانی علاوه بر اینکه پشتییانی از لایو لوکیشن تلگرام به Telegram X اضافه شده است. امکان انتخاب تم تاریک برای نقشه هم به این کلاینت تلگرامی اضافه شده است.

انتخاب رنگ پوست اموجی ها و جستجو در بین استیکرها

با لمس طولانی هر اموجی لیستی از آن اموجی با رنگ پوست‌های مختلف برای شما به نمایش در می‌آید که امکان انتخاب از بین آنها را خواهید داشت. علاوه بر این با تایپ هر اموجی استیکرهایی از میان استیکرهای جهانی که با مفهوم آن اموجی تناسب دارند برای شما به نمایش در خواهد آمد

اختیارات اضافه برای ادمین کانال‌ها و گروه‌های تلگرام

ادمین‌های کانال‌ها و گروه‌ها در Telegram X می‌توانند پیام‌های پین شده را بدون آنکه برای الباقی کاربران تاثیری داشته باشد Unpin کنند. امکانات بیشتری نسبت به گذشته در بخش Renect Action کانال‌های تلگرام برای ادمین‌ها اضافه شده است.

پیش نمایش استیکر و عکس در نوتیفیکیشن بار اندروید

اگر از اندروید نسخه ۵ به بالا استفاده می‌کنید؛ از این به بعد نوتیفیکیشن‌های Telegram X می‌تواند پیش‌نمایشی از عکس‌ها و استیکرها را در نوتیفیکیشن بار اندروید به شما نمایش بدهد. این امکان با همه مزیت‌هایی که دارد، به خاطر نمایش نوتیفیکیشن‌ها در حالت قفل صفحه، ممکن است باعث نقض حریم خصوصی شما بشود. برای جلوگیری از این موضوع می‌توانید جلوی نمایش نوتیفیکیشن‌ها در حالت قفل صفحه را از داخل تنظیمات اندروید ببندید یا این قابلیت را از داخل تنظیمات Telegram X غیر فعال کنید.

چند قابلیت دیگر در تلگرام ایکس

  • انیمیشن‌های جذاب در رابط کاربری تلگرام ایکس اضافه شده است. از این نسخه بعد در حالت Typing و یا آپلود فایل انیمیشن‌های جذاب تری را در رابط کاربری تلگرام ایکس مشاهده خواهید کرد.
  • با لمس طولانی گفتگو‌های پین شده می‌توانید ترتیب قرار گیری آنها را جابجا کنید
  • با لمس طولانی عکس هر پروفایل، سایز بزرگ آن عکس برای شما به نمایش در خواهد آمد
  • با انتخاب آیکون تاریخ در هر گفتگو به اولین پیام ارسال شده در آن تاریخ پرش خواهید کرد
  • شماره تلفن‌ها در متن پیام‌ها هایلایت خواهند شد و با لمس هر شماره مستقیما به صفحه تماس در موبایل خود خواهید رفت
  • در حالت استفاده از ربات‌های inline می‌توانید پیش‌نمایش عکس‌ها و استیکر‌ها را مشاهده کنید
  • حجم کلی برنامه با اصلاح کد کاهش پیدا کرده است
  • عملکرد جستجو در گفتگوها بهبود پیدا کرده است
  • لینک‌های آلبومی قابلیت پیش نمایش دارند
اگر تا بحال از Telegram X استفاده نکرده اید پیشنهاد می‌کنیم حتما این کلاینت مدرن تلگرام را نصب کنید. سرعت بالا و رابط کاربری بهینه شده تلگرام ایکس باعث می‌شود شما در مدیریت کانال تلگرام خود قدرت مانور بیشتری داشته باشید و تبلیغات در تلگرام را بصورت حرفه‌ای تر به پیش ببرید. نظر شما پیرامون تلگرام ایکس چیست؟ تجربه کاربری خود با تلگرام ایکس را با ما در میان بگذارید.منبع: وبلاگ پنل تبلیغات در تلگرام و اینفلوئنسر مارکتینگ ادسنسور