آخرین اخبار و مقالات آموزشی در حوزه شبکه‌های اجتماعی و دیجیتال مارکتینگ

۷ مطلب در فروردين ۱۳۹۷ ثبت شده است

سه سناریو پربازده برای راه اندازی تبلیغات اسپانسر اینستاگرام

اینستاگرام اسپانسر کمپین تبلیغاتی است که در آن خود کمپانی اینستاگرام پست یا استوری اینستاگرامی شما را به مخاطبان هدف نمایش می‌دهد. مخاطبان هدف کمپین اینستاگرام اسپانسر از طریق داشبورد بیزینس فیسبوک مشخص می‌شود و گزینه‌های زیادی را برای تبلیغ دهنده فراهم می‌کند. اینستاگرام اسپانسر فرصت خوبی است تا کسب و کارها صدای خود را در اینستاگرام به گوش حامعه آماری هدف خود برسانند. اما این به آن معنی نیست که اینستاگرام اسپانسر در همه حال می‌تواند گزینه مطلوبی برای برند شما باشد. در این مطلب از وبلاگ ادسنسور سعی داریم تا یه سناریو پربازده برای کمپین اینستاگرام اسپانسر را بیان کنیم.

اگر با اینستاگرام اسپانسر آشنا نیستید؛ پیشنهاد می‌کنم ابتدا مطلب معرفی اینستاگرام اسپانسر را مطالعه کنید.

اسپانسر اینستاگرام برای هدایت کاربر به صفحه فرود

بر خلاف پست‌های عادی در اینستاگرام که قابلیت درج هیچ گونه لینک وجود ندارد؛ در پست‌هایی که برای اینستاگرام اسپانسر قرار می‌دهید این امکان وجود دارد تا دکمه Call To Action (فراخوان) کمپین را به یک صفحه از وبسایت خود متصل کنید.

تجربه اجرای چندین کمپین اینستاگرام اسپانسر به ما نشان داده است که نرخ کلیک بر روی دکمه فراخوان کمپین‌های اینستاگرام اسپانسر بسیار بالا است. در صورتی که یک صفحه فرود بهینه شده برای وبسایت خود طراحی کرده باشید. بدون شک با قراردادن دکمه فراخوان اینستاگرام اسپانسر بر روی آن صغحه فرود تعداد زیادی ورودی از این طریق کسب خواهید کرد.

توجه داشته باشید که برای در صفحه فرود وبسایت خود موضوع اصلی کمیپن را به سرعت انتفال دهید و از صفحه فرود به صفحات تاثیرگذار وبسایت خود لینک دهید تا بتوانید حداکثر استغاده را از ورودی کمیپن اینستاگرام اسپانسر خود داشته باشید.

به دلیل آنکه همهٔ ورودی‌های کمپین اینستاگرام اسپانسر شما از موبایل و تبلت به صفحه فرود شما می‌آیند؛ اهمیت طراحی صفحه فرود به صورت واکنش‌گرا و بهینه شده برای موبایل بیشتر از همیشه است.

یکی دیگر از مزیت‌های اتصال کمپین اینستاگرام اسپانسر به وبسایت این است که شما هزینه تبلیغات خود را بر اساس بازدید پرداخت می‌کنید و کلیک‌های صورت گرفته بر روی تبلیغ شما هزینه ای در بر نخواهد داشت. این در حالی است که برند شما هم در اینستاگرام دیده شده است و هم ورودی برای وبسایت شما فراهم شده است.

پیج بیزینس اینستاگرام یا بیزینس پروفایل چیست و چه امکاناتی دارد؟

اسپانسر اینستاگرام برای رویدادها و همایش‌ها

رویدادها و همایش‌ها از زمان راه‌اندازی تیم خود تا زمانی که روز برگزاری همایش فرا می‌رسد؛ زمان زیادی ندارند. همین محدودیت زمان باعث می‌شود امکان توسعه حساب‌های شبکه اجتماعی، علی‌الخصوص اینستاگرام وجود نداشته باشد. پروفایل‌های اینستاگرام همایش‌ها و رویدادها نیاز دارند به پیام خود را به سرعت به گوش همه برسانند. دیده‌شدن برای اینگونه حساب‌ها از اولویت بیشتری نسبت به جذب فالوئر برخوردار است.

این دقیقا همان سناریویی است که کمپین اینستاگرام اسپانسر برای آن ساخته شده است. در کمپین‌های اینستاگرام اسپانسر نرخ نمایش (impration) بر اساس بودجه تعیین شده هدف گزاری می‌شود و تنها پارامتر تعیین کننده برای کمپین اینستاگرام اسپانسر در پنل بیزینس فیسبوک همین نرخ نمایش است. میزان جذب فالوئر، لایک و کامنت جزو پارامترهای تضمین شده اینستاگرام اسپانسر نیست و بسته به نوع پست و جامعه آماری هدف متغیر است.

به همین دلائل بیشترین بازدهی را کمپین‌هایی خواهند داشت که هدف اصلی آنها نرخ نمایش باشد نه پارامترهای مرتبط با درگیرگنندگی. این نوع از کمپین برای رویدادها، همایش‌ها و به طور کلی اونت‌ها بسیار توصیه می‌شود.

یکی دیگر از دلایلی که باعث می‌شود اینستاگرام اسپانسر برای رویدادها و همایش‌ها بسیار پر بازده باشد؛ امکان تعیین جامعه آماری هدف بر اساس سن و حتی سلیقه کاربران است! این موضوع باعث می‌شود نرخ تبدیل کمپین شما به شدت افزایش یابد.

انتشار ویدئو در اسپانسر اینستاگرام

در تبلیغات اسپانسر اینستاگرام شما انتخاب‌های زیادی دارید، علاوه بر تصاویر، امکان انتشار gif ، استوری و ویدئو هم برای شما فراهم است. اگر قبل از راه‌اندازی کمپین اینستاگرام اسپانسر بر روی محتوی خود وقت بگذارید و قدری سلیقه به خرج دهید. بازده کمپین تبلیغاتی شما به شدت افزایش پیدا می‌کند. به طور مثال درج نوشته بر روی تصویر باعث کاهش نرخ تبدیل کمپین شما خواهد شد. این نکته را در هنگام راه‌اندازی کمپین اینستاگرام اسپانسر به شما تذکر داده خواهد شد.

یکی از جذاب ترین نوع محتوا برای مخاطبان اینستاگرام، ویدئو است. تجربه راه‌اندازی چندین کمپین اینستاگرام اسپانسر به ما ثابت کرده است که در صورتی که ویدئو خلاقانه‌ای برای کمپین اینستاگرام اسپانسر خود آماده کنید نرخ جذب کمپین شما بالا خواهد رفت.

علاوه بر آمار و ارقامی که به طور مستقیم متوجه آن خواهید شد. ویدئوها در دراز مدت تاثیراتی را برای برند شما ایجاد می‌کنند که در آمار و  ارقام ابتدایی کمپین امکان سنجش آنها وجود ندارد.

شخصیت سازی و روایت داستان‌گونه از جمله نکاتی است که باعث می‌شود ویدئو شما در ذهن مخاطب ماندگار شود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سامانه تبلیغات در تلگرام ادسنسور

اپلیکیشن روبیکا می‌خواهد راه صد ساله را یک شبه طی کند

نوروز ۹۷ برای مخاطبان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مصادف بود با تبلیغات همه جانبه اپلیکیشنی با نام روبیکا. اپلیکیشنی که در پلی استور گوگل یا اپ استور اپل هیچ اثری از آن پیدا نخواهید کرد. جالب تر آنکه این اپلیکیشن در کافه بازار هم موجود نیست و سایت روبیکا برای دریافت این اپلیکیشن شما را به کانال تلگرام ارجاع می‌دهد! در این مطلب از وبلاگ ادسنسور قصد داریم نگاه دقیق تری به اپلیکیشن روبیکا بیاندازیم. روبیکا علاوه بر تبلیغات در صدا و سیما، از تبلیغات در تلگرام و شبکه‌های اجتماعی هم به شکل وسیعی استفاده کرده است.

لوگو و شعار تبلیغاتی روبیکا

اپلیکیشن روبیکا مدعی این است که کارایی چندین سرویس و اپلیکیشن را با هم دارد و کاربران با نصب این اپلیکیشن دیگر از نصب تعداد زیادی اپلیکیشن دیگر بی‌نیاز خواهند شد. با استناد به همین موضوع در تبلیغات تلویزیونی روبیکا، شعار تبلیغاتی روبیکا «یه جا به جا همه جا» عنوان شده است. عکسی از یک توئیت در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که در آن کاربری با نام ایلیا هاشمی با عنوان مدیرعامل و بنیانگذار شرکت «۳جا» با لحن تندی مدعی می‌شود که شعار تبلیغاتی اپلیکیشن روبیکا از روی شعار تبلیغاتی شرکت او کپی برداری شده است. در ادامه متن و تصویر این توئیت را مشاهده خواهید کرد. «روبیکا! یک جاعل بزرگ با سرمایه میلیاردی. اومدن شعار شرکت منو «یه جا به جا همه جا» رو برداشتن ، دارن تو تلویزیون تبلیغ می‌کنند! واقعا حرفی برای گفتن ندارم... حداقل لوگوتون مال خودتون باشه! لوگو هم رفتند از شرکت the right bytes برداشتند! گوگل کنید عکساشو می‌بینید. من موندم چی بگم. زنگم می‌زنم می‌گم مودبانه کارتون جرمه نقص صریح کپی رایته. میگن اینجا ایرانه کپی رایت معنا نداره! هر کی هر چی دوست داشت میزاره. واقعاً متاسفم. همانطور که در این عکس و اطلاعات درون آن مشاهده می‌کنید علاوه بر شعار روبیکا، لوگو این اپلیکیشن هم واکنش‌های زیادی را برانگیخته است. اگر به هشتگ #روبیکا در توییتر سری بزنید خواهید دید که تعداد زیادی از کاربران معتقد هستند که لوگو روبیکا از روی لوگو کمپانی با نام the right bytes کپی برداری شده است. اما به عنوان انعکاس دهنده این نظرات در وبلاگ ادسنسور بر خودم لازم دیدم تا صحت این ادعاها را بررسی کنم. برای همین منظور به دنبال حساب کاربری و توئیت مربوط به این عکس بالا در توئیتر جستجو کردم اما موفق به پیدا کردن چنین حساب کاربری و چنین متنی در توئیتر نشدم. البته احتمال این موضوع وجود دارد که حساب کاربری تغییر نام داده باشد و با چنین عکسی به صورت جعلی ایجاد و منتشر شده باشد. اما در مورد لوگو اپلیکیشن روبیکا اگر در گوگل واژه the right bytes را جستجو کنید خواهید دید که وبسایت http://www.therightbyte.com از لوگویی شبیه به لوگو روبیکا استفاده نمی‌کند و شرکت دیگری هم با چنین نامی پیدا نخواهید کرد. اما اگر همین واژه را در جستجوی تصاویر گوگل وارد کنید نتیجه متفاوت خواهد بود! لوگویی کاملاً شبیه به لوگو روبیکا را در سایت dribbble خواهید دید که در زیر آن عبارت the right bytes نقش بسته است! برای فهم بهتر موضوع ابتدا باید سایت دریبل را معرفی کنیم. Dribbble وبسایتی است که گرافیست‌ها نمونه کارهای خود را برای نمایش توانایی‌های خود در آن به اشتراک می‌گذارند. در حقیقت Dribbble شبکه اجتماعی گرافیست‌ها است. همانطور که برنامه نویس‌ها از وبسایت Git Hub به عنوان شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند. گرافیست‌ها هم در دریبل امکانات یک شبکه اجتماعی را برای نمونه کارهای خود دارند. با چنین تعریفی از وبسایت Dribbble متوجه شده‌اید که صاحبان اپلیکیشن روبیکا لوگو محصول نوظهور خود را از هیچ شرکتی کپی برداری نکرده‌اند بلکه با مراجعه به وبسایت دریبل از یک نمونه کار رایگان که به عنوان محتوی نمونه واژه the right bytes را در پایین خود داشته است؛ استفاده کرده‌اند. در اینجا یک سوال مطرح خواهد است. آیا استفاده از یک طرح آماده که در وبسایت Dribbble منتشر شده برای اپلیکیشنی مثل روبیکا قابل قبول است؟

تبلیغات فراگیر روبیکا در صدا و سیما

اپلیکشن روبیکا به شکل فراگیری در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تبلیغ شده است. این حجم تبلیغات به حدی زیاد است که همهٔ مخاطبان این رسانه را حیرت زده کرده است. به عنوان مثال دو بازیگر اصلی سریال نوروزی پایتخت ۵ در تیزرهای تبلیغاتی اپلیکیشن روبیکا ایفای نقش می‌کنند. این اتفاق در کل تاریخ تبلیغات تلویزیونی و صنعت آی‌تی ایران اگر بی‌سابقه نباشد؛ مطمئنا نادر است. این موضوع که یک سرویس آنلاین برای تبلیغات خود هزینه کند هیچ اشکالی ندارد. اما در نظر بگیرید که یک سرویس در اولین روزهای خود عجیب ترین و گران ترین نوع تبلیغات را انتخاب کرده؛ در حالی که از نظر مارکتینگ و فنی هنوز به پختگی لازم نرسیده است.

وجود سورس کد کامل کلاینت تلگرام در روبیکا

بعد از آنکه اپلیکیشن روبیکا توانست با تبلیغات گسترده در صدا و سیما توجه همه را به خود جلب کند. اشخاص زیادی در شبکه‌های اجتماعی به ویژه توئیتر در حمایت یا نقد روبیکا اظهار نظر کردند. در بین این اظهار نظرها بررسی سورس کد اپلیکیشن روبیکا بسیار جلب توجه کرده بود. در کمال تعجب سورس کد کلاینت تلگرام که به صورت آزاد و اپن سورس منتشر شده است به طور کامل در اپلیکیشن روبیکا مورد استفاده قرار گرفته است. این موضوع باعث شده بود گمانه زنی‌هایی پیرامون دسترسی روبیکا به اطلاعات تلگرام افراد مطرح شود. این گمانه زنی‌ها تا جایی پیش رفت که مثل هر موضوع ترند دیگری؛ محمد جواد آذری جهرمی وزیر جوان فناوری اطلاعات در مورد آن اظهار نظر کند و به در توئیتر قول پیگیری این موضوع را بدهد. پیگیری‌های انجام شده از سوی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات باعث شد مرکز ماهر به عنوان مرجع ذی‌صلاح موضوع را بررسی و در نهایت این اطمینان را به کاربران بدهد که حریم خصوصی کاربران روبیکا نقض نمی‌شود. پس از اظهار نظر مرکز ماهر مبنی بر آنکه اپلیکیشن روبیکا به اطلاعات حساب تلگرام افراد دسترسی ندارد. چند کاربر توئیتر با ادعای اینکه از اعضای تیم فنی روبیکا هستند؛ نبود زمان کافی را دلیل حذف نکردن قسمت‌های بلا استفاده سورس کد تلگرام از روبیکا دانستند. درست است که روبیکا از اتهام نقض حریم خصوصی کاربران توسط مرکز ماهر تبرئه شد اما در عوض جرم سهل‌انگاری و بی‌دقتی این اپلیکیشن به اثبات رسید.

روبیکا در مارکت های رسمی عرضه نشده و حتی نماد اعتماد الکترونیک هم ندارد

در حالی که روبیکا امکانات انجام تراکنش‌های مالی را هم ارائه می‌کند هنوز هیج مجوزی از مراکز مربوطه برای ارائه این نوع از خدمات دریافت نکرده است! اگر نام روبیکا را در اپ استور اپل یا پلی استور گوگل جستجو کنید خواهید دید که این اپلییکیشن در هیچیک از این دو مارکت وجود ندارد. حتی روبیکا برای دانلود در کافه بازار هم موجود نیست. وقتی به سایت روبیکا مراجعه می‌کنید؛ لینک دانلود مارکت سیب‌اپ برای دستگاه‌هایی که از سیستم عامل ios استفاده می‌کنند و لینک دانلود مستقیم برای دستگاه‌های اندرویدی قرار داده شده است. نکته جالب تر اینکه در کنار این دو کانال تلگرام هم به عنوان مرجعی برای دانلود اپ به کاربران وبسایت روبیکا معرفی می‌شود.

امکان لاگین در روبیکا با هر شماره‌ای!

یکی دیگر از چیزهایی که باعث جلب توجه همه به اپلیکیشن روبیکا شده است؛ انتشار ویدئویی است که نشان می‌دهد در روبیکا وقتی هر شماره‌ای را به عنوان شماره موبایل خود وارد می‌کنید به جای آنکه کد تایید از جانب سرور تعیین و برای کاربر پیامک شود؛ توسط خود اپلیکیشن تعیین می‌شود!!! وجود چنین ضعفی باعث می‌شود از طریق یک اپ ساده و با مانیتور کردن اطلاعات تبادل شده، کد تایید را کشف و بدون نیاز به دریافت پیامک وارد برنامه شوید. ویدئویی که این ضعف امنیتی در اپلیکیشن روبیکا را نمایش می‌دهد را در پایین می‌توانید ببینید.

روبیکا شتر گاو پلنگی که از روز اول در انتهای جاده ایستاده است

در مهندسی نرم‌افزار مرسوم است تا از هر محصول نرم‌افزاری در ابتدا یک نسخه اولیه ارائه شود. در اصطلاح به این نسخه MVP گفته می‌شود. MVP مخفف Minimal Visual Product به معنی محصول مینیمال قابل رویت است. این نسخه ساده ترین نمونه از ایده‌ای قابل گسترش است که سعی دارد حداقل امکانات را به شکل قابل استفاده‌ای ارائه دهد. با ارائه این نسخه اولیه هم تیم فنی و هم تیم مارکتینگ نرم‌افزار فرصت رشد و توسعه خواهند داشت. هر پروژه نرم‌افزاری با ارائه MVP پا به عرصه وجود می‌گذارد و اعضای تیم سعی می‌کنند تا به مرور زمان ابعاد مختلف پروژه را گسترش دهند. پروژه کاربر جذب می‌کند. وجود کاربر باعث درآمد می‌شود. درآمدها در راستای تبلیغات هزینه می‌شوند. تبلیغات باعث جذب مخاطب بیشتر می‌شود و این چرخه با هر بار تکرار موجبات رشد محصول را ایجاد می‌کند. تیم فنی با هر بار تکرار این حلقه فرصت پیدا می‌کند تا امکانات جدیدی را به نرم‌افزار اضافه و ایرادات احتمالی را برطرف کند. تیم مارکتینگ هم با توجه به گام‌های استواری که برای جذب مخاطب برداشته است نقشه راهی برای جذب سرمایه و درآمدهای جدید تبیین می‌کند. همه پروژه‌های نرم‌افزاری موفق این مسیر را به درستی طی کرده‌اند. موفقیت راه میانبر ندارد! و اما برگردیم به موضوع اصلی این مطلب، یعنی اپلیکیشن روبیکا... اپلیکیشن روبیکا گویی که مسیر موفقیت را از آخر جاده پیموده است! گویی عده‌ای (که هنوز مشخص نیست دقیقا چه کسانی هستند) سرمایه و قدرتی داشته‌اند که تصمیم گرفته‌اند این سرمایه و قدرت را در خدمت یک اپلیکیشن موبایل قرار دهند. یک تیم نه چندان حرفه‌ای (به خاطر ایراداتی که در این مطلب به آن اشاره شد) تشکیل داده‌اند و از آن خواسته شده هر امکانی که در هر سرویس آنلاینی از پخش آنلاین برنامه‌های تلویزیون گرفته تا پرداخت قبوض را در آن بگنجانند. روبیکا قبل از آنکه پخته شود؛ سرو شده است! مدیران روبیکا انگار که ضرب‌العجلی برای تصاحب کل فضای آنلاین کشور تحت فشارشان قرار داده باشند با عجله سرویسی ارائه کرده‌اند که ساده‌ترین مسائل امنیتی و فنی را رعایت نکرده‌ است و فقط به پشتوانه هزینه هنگفت تبلیغات خود می‌نازد. تجربه ثابت کرده است که پروژه‌هایی موفق بوده‌اند که توانسته‌اند با اتکا به تجربه، تلاش و دانش خود ارزش افزوده‌ای ایجاد کنند و کسانی که صرفا به پول یا قدرت خود متکی هستند سهمی از اعتماد کاربران نخواهند داشت  

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علیرضا پورعابدین

آپدیت بزرگ برای تلگرام ایکس، امکانات تلگرام ایکس بیشتر می‌شود

در بین همه اپ‌هایی که به عنوان کلاینت تلگرام فعالیت می‌کنند؛ Telegram X یکی از محبوب ترین ها است. به خصوص که تلگرام ایکس از طرف خود کمپانی تلگرام به رسمیت شناخته شده است. اگر تا کنون از نلگرام ایکس استفاده نکرده اید پیشنهاد می‌کنم حتما به پلی استور گوگل یا اپ استور اپل بروید و این کلایت تلگرام  را در کنار اپ اصلی تلگرام بر روی گوشی موبایل خود نصب کنید. تلگرام ایکس به واسطه آنکه از کتابخانه TDlib استفاده می‌کند توانسته سرعت و تجربه کاربری بهتری را در اختیار کاربران تلگرام قرار دهد. با همه محاسنی که Telegram X دارد؛ برخی از امکانات تلگرام را ساپورت نمی‌کرد. در بروزرسانی چند روز پیش که برای Telegram X منتشر شده؛ امکانات زیادی به این کلاینت تلگرامی اضافه شده. این امکانات آنقدر تاثیرگذار هست که بتوانیم این آپیدت را به عنوان یک بروزرسانی بزرگ قلمداد کنیم. در ادامه امکانات جدیدی که در Telegram X منتشر شده است را معرفی خواهیم کرد.

قابلیت اضافه کردن چند اکانت تلگرام

از حالا به بعد می‌توانید مثل اپلیکیشن اصلی تلگرام، چند اکانت تلگرام را در داخل Telegram X وارد کنید و به راحتی به همه آنها دسترسی داشته باشید. امکان اضافه کردن چند اکانت در نسخه‌های پیشین تلگرام اضافه شده بود اما هنوز به Telegram X نیامده بود. با بروزرسانی اخیر Telegram X این قابلیت به این کلاینت هم آمده است. برای اضافه کردن اکانت جدید کافی است تا از فهرست گزینه Add Account را انتخاب کنید. بعد از اضافه کردن اکانت‌های جدید این امکان را خواهید داشت تا برای هر اکانت تم مجزایی قرار دهید و با لمس طولانی روی نام هر اکانت پیش‌نمایشی از لیست چت‌های آن اکانت را مشاهده کنید، بدون آنکه پیام‌ها تیک مشاهده را دریافت کنند. برای جابجایی نام اکانت‌ها در منو هم می‌توانید با لمس طولانی نام هر حساب تلگرامی، جای قرارگیری آن را جابجا کنید.  

تم‌های جدید و ویژگی‌های ظاهری متنوع

در نسخه جدید Telegram X تم کلاسیک و چند رنگ دیگر اضافه شده است. علاوه بر این می‌توانید حالت Bubbles Mode را با مدیریت بیشتری فعال و یا غیر فعال کنید. از این به بعد در Telegram X می توانید کادر‌های حبابی را فقط برای چت‌ها فعال نگه‌ دارید و گروه‌ها و کانال‌های تلگرامی را به صورت تمام صفحه مشاهده کنید.

لایو لوکیشن یا موقعیت مکانی زنده

یکی از نواقص بزرگ Telegram X تا قبل از این بروزرسانی این بود که از قابلیت موقعیت‌یابی مکانی زنده تلگرام پشتیبانی نمی‌کرد. در این بروزرسانی علاوه بر اینکه پشتییانی از لایو لوکیشن تلگرام به Telegram X اضافه شده است. امکان انتخاب تم تاریک برای نقشه هم به این کلاینت تلگرامی اضافه شده است.

انتخاب رنگ پوست اموجی ها و جستجو در بین استیکرها

با لمس طولانی هر اموجی لیستی از آن اموجی با رنگ پوست‌های مختلف برای شما به نمایش در می‌آید که امکان انتخاب از بین آنها را خواهید داشت. علاوه بر این با تایپ هر اموجی استیکرهایی از میان استیکرهای جهانی که با مفهوم آن اموجی تناسب دارند برای شما به نمایش در خواهد آمد

اختیارات اضافه برای ادمین کانال‌ها و گروه‌های تلگرام

ادمین‌های کانال‌ها و گروه‌ها در Telegram X می‌توانند پیام‌های پین شده را بدون آنکه برای الباقی کاربران تاثیری داشته باشد Unpin کنند. امکانات بیشتری نسبت به گذشته در بخش Renect Action کانال‌های تلگرام برای ادمین‌ها اضافه شده است.

پیش نمایش استیکر و عکس در نوتیفیکیشن بار اندروید

اگر از اندروید نسخه ۵ به بالا استفاده می‌کنید؛ از این به بعد نوتیفیکیشن‌های Telegram X می‌تواند پیش‌نمایشی از عکس‌ها و استیکرها را در نوتیفیکیشن بار اندروید به شما نمایش بدهد. این امکان با همه مزیت‌هایی که دارد، به خاطر نمایش نوتیفیکیشن‌ها در حالت قفل صفحه، ممکن است باعث نقض حریم خصوصی شما بشود. برای جلوگیری از این موضوع می‌توانید جلوی نمایش نوتیفیکیشن‌ها در حالت قفل صفحه را از داخل تنظیمات اندروید ببندید یا این قابلیت را از داخل تنظیمات Telegram X غیر فعال کنید.

چند قابلیت دیگر در تلگرام ایکس

  • انیمیشن‌های جذاب در رابط کاربری تلگرام ایکس اضافه شده است. از این نسخه بعد در حالت Typing و یا آپلود فایل انیمیشن‌های جذاب تری را در رابط کاربری تلگرام ایکس مشاهده خواهید کرد.
  • با لمس طولانی گفتگو‌های پین شده می‌توانید ترتیب قرار گیری آنها را جابجا کنید
  • با لمس طولانی عکس هر پروفایل، سایز بزرگ آن عکس برای شما به نمایش در خواهد آمد
  • با انتخاب آیکون تاریخ در هر گفتگو به اولین پیام ارسال شده در آن تاریخ پرش خواهید کرد
  • شماره تلفن‌ها در متن پیام‌ها هایلایت خواهند شد و با لمس هر شماره مستقیما به صفحه تماس در موبایل خود خواهید رفت
  • در حالت استفاده از ربات‌های inline می‌توانید پیش‌نمایش عکس‌ها و استیکر‌ها را مشاهده کنید
  • حجم کلی برنامه با اصلاح کد کاهش پیدا کرده است
  • عملکرد جستجو در گفتگوها بهبود پیدا کرده است
  • لینک‌های آلبومی قابلیت پیش نمایش دارند
اگر تا بحال از Telegram X استفاده نکرده اید پیشنهاد می‌کنیم حتما این کلاینت مدرن تلگرام را نصب کنید. سرعت بالا و رابط کاربری بهینه شده تلگرام ایکس باعث می‌شود شما در مدیریت کانال تلگرام خود قدرت مانور بیشتری داشته باشید و تبلیغات در تلگرام را بصورت حرفه‌ای تر به پیش ببرید. نظر شما پیرامون تلگرام ایکس چیست؟ تجربه کاربری خود با تلگرام ایکس را با ما در میان بگذارید.منبع: وبلاگ پنل تبلیغات در تلگرام و اینفلوئنسر مارکتینگ ادسنسور
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علیرضا پورعابدین

جستجو در بین استیکرها و عکس ها به نسخه جدید تلگرام اضافه شد


چند روز پیش تلگرام جدید منتشر شد. این بروزرسانی که شامل تلگرام نسخه ۴.۸ برای سیستم عامل آی‌او‌اس و تلگرام نسخه ۴.۸.۵ برای سیستم عامل اندروید بود امکانات جدیدی را در اختیار کاربران تلگرام قرار می‌دهد که از جمله این امکانات جستجو در بین استیکرها با تایپ شکلک‌های اموجی است. از این به بعد با تایپ هر اموجی استیکر مرتبط با آن اموجی برای شما به نمایش در خواهد آمد. این استیکرها از بین استیکرهای محبوب کاربران جستجو خواهد شد و نتایج ممکن است استیکرهایی را به شما نشان بدهد که قبلا به لیست استیکرهای حساب تلگرام خود اضافه نکرده باشید
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علیرضا پورعابدین

امکان درج هشتگ و منشن کردن اکانت‌های دیگر به بیوگرافی اینستاگرام اضافه شد

اینستاگرام در آپدیت جدید خود تغییرات زیادی را ارائه داده است. از جمله این تغییرات این است که کاربران از این بعد می‌توانند در قسمت بیوگرافی اکانت خود هشتگ و آیدی یک اکانت دیگر اینستاگرام دیگر را درج کنند. با این کار کاربران با کلیک بر روی این هشتگ به صفحه فید آن هدایت خواهند شد و با کلیک بر روی آیدی اکانت به پروفایل آن حساب کاربری خواهند رفت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علیرضا پورعابدین

تلگرام تحت فشار دادگاه عالی روسیه برای افشا اطلاعات کاربران

پیام رسان تلگرام، امروز بیش از صد ملیون کاربر فعال دارد. اغلب کاربران تلگرام را ماربرانی از کشورهای ایران، تاجیکستان و روسیه تشکیل داده اند. با افزایش ضریب نفوذ پیام رسان تلگرام در این کشورها، از طرفی بازار تبلیغات در تلگرام داغ و داغتر شده و از طرفی فشارهای حاکمیتی برای دسترسی به اطلاعات خصوصی کاربران افزایش میابد. دادگاه عالی روسیه تحت فشار دستگاه امنیتی این کشور، ادامه فعالیت تلگرام را مشروط به افشای اطلاعات کاربران کرده است! دادگاه عالی روسیه با صدور رای تلگرام را مجبور کرده است تا کلیدهای رمزگذاری این پیام رسان را در اختیار مقامات امنیتی روسیه قرار دهد. در صورتی که تلگرام طبق این رای عمل نکند احتمال دارد دسترسی به تلگرام طی پانرده روز آینده مسدود شود. [caption id="attachment_593" align="alignnone" width="700"]تلگرام و حریم خصوصی کاربران تلگرام و حریم خصوصی کاربران[/caption]  

پاسخ پاول دورف به رای دادگاه عالی روسیه

پاول دورف به عنوان بنیانگذار و رئیس سرویس پیام رسان تلگرام مدتها است که در مقابل فشار دستگاه های امنیتی برای افشا اطلاعت کاربران مقابله می‌کند. از جمله این فشار ها، پرونده آژانس امنیت ملی روسیه (FSB) بر علیه تلگرام، در دادگاه هالی روسیه است. این دادگاه در آخرین تصمیم خود با صدور رای از تلگرام خواسته است تا کلید رمزگشایی اطلاعات کاربران تلگرام را در اختیار آزانس امنیت ملی روسیه قرار دهد. بهانه آزانس امنیت ملی روسیه برای این درخواست، جلوگیری از اقدامات تروریستی بر بستر تلگرام بوده است. در تاره ترین واکنش‌ها نسبت به این رای دادگاه عالی روسیه، پال دروف بنیانگذار تلگرام در توییتر خود اعلام کرد:
تهدید به مسدود کردن تلگرام در صورت عدم تسلیم داده‌های خصوصی کاربران راه به جایی نخواهد برد. تلگرام بر اعتقاد به آزادی و حریم خصوصی پای‌بند می‌ماند.
با نگاهی به سابقه پاول دروف و سیاست‌های کمپانی تحت مدیریتش یعنی تلگرام انتظاری جز این را هم نخواهیم داشت. تلگرام در طول دوران حیاتش همیشه سعی بر این داشته که با ارائه یک سرویس امن، نظر علاقه مندان به حریم آزادی خصوصی و آزادی بیان را به خود جلب کند. البته همین آزادی بیان و امنیت در اطلاعات باعث شده تا برهه هایی از زمان تلگرام به ابزاری برای ابراز عقیده گروه‌های تروریستی مثل داعش و القاعده تبدیل شود.   [caption id="attachment_594" align="alignnone" width="700"]امنیت تلگرام امنیت تلگرام[/caption]

آیا تلگرام امن ترین پیام رسان دنیا است؟

تلگرام کلیه اطلاعات تبادل شده بر بستر خود را رمزنگاری می‌کند. این رمز نگاری باعث می‌شود افراد و حکومت ها نتوانند با شنود داده‌ها در میانه راه به اطلاعات کاربران دسترسی داشته باشند. اما نکته‌ای که کمتر به آن توجه می‌شود این است که رمز نگاری اطلاعات کاربران تلگرام بر روی سرورهای این سرکت اتفاق می‌افتند و از لحاظ تئوری دسترسی به سرورها و کلید رمز گشایی اطلاعات بر روی سرورهای تلگرام باعث افشای اطلاعات کاربران خواهد شد. در خوش بینانه ترین حالت ممکن باید بپذیریم که حداقل کارمندان تلگرام، امکان دسترسی به اطلاعات ما را خواهند داشت و البته با توجه به اینکه تلگرام تا قبل از جذب سرمایه برای پول مجازی خود درآمد رسمی نداشت، تردیدهایی برای تحلیل بزرگ داده ها توسط تلگرام وجود دارد. این در حالی است که پیام رسان‌هایی مقل واتس‌اپ و سیگنال اطلاعات مبادله شده در میان کاربران خود را در نقطه آغاز و پایان رمزنگاری می‌کنند. معنای این موضوه این است که کلید رمز نگاری در واتس‌اپ و سیگنال بر روی سرورهای این پیام رسان ها وجود ندارد و امکان دسترسی به اطلاعات کاربر حتی برای بالاترین رده‌های این کمپانی ها هم وجود ندارد. البته در پیام رسان تلگرام شما می‌توانید با ایجاد یک چت امن یا به اصطلاح سکرت چت (Secret Chat) نوع تبادل اطلاعات با کاربر خاصی را از حالت رمزنگاری بر روی سرورهای تلگرام تغییر داده و به جالت رمزنگاری نقطه به نقطه تبدیل کنید

آیا تلگرام در ایران و روسیه مسدود خواهد شد؟

در چند روز گذشته خبرها حکایت از عظم حکومت های ایران و روسیه برای مسدود کردن تلگرام داشت. دادگاه عالی روسیه در رای خود بر علیه تلگرام اعلام کرد تلگرام موظف است کلید رمزنگاری سرورهای خود را در اختیار آژانس امنیت ملی روسیه قرار دهد. از طرفی خبرهایی مبنی بر مسدودیت تلگرام در سال ۹۷ به صورت زمانبندی شده به گوش می‌رسید. در صورتی که تلگرام به رای دادگاه عالی روسیه همل نکند به احتمال زیاد در روسیه مسدود خواهد شد. همانطور که شبکه اجتماعی لینکدین دچار این مشکلات شده بود. دستگاه‌های حاکمیتی ایران هم بسیار نگران نفوذ تلگرام در بین کاربران ایرانی هستند. تا جایی که هر روز در رسانه‌های حکومتی و اظهارنظر مسئولان در جال شنیدن هشدار نسبت به خطرات ناشی از نفوذ تلگرام در بین کاربران ایرانی هستیم. با نگاهی به الگوی رفتاری کشور چین و اظهار نظر مسئولان ایران، متوجه می‌شویم که دستگاه حاکمیت ایران، قصد دارد الگویی مشابه کشور چین را اجرا کند. در چین موتور جستگوگر، شبکه اجتماعی و پیام رسان های بومی و زیر نظر حاکمیت، جایگزین گوگل و فیسبوک و واتس‌آپ شده اند. مسئولان ایرانی هم در اظهار نظرهای خود به شدن از این ایده حمایت می‌کنند اما نفوذ زیاد تلگرام در بین کاربران ایرانی، تا کنون جلوی مسدودیت این پیام رسان را گرفته است. باید دید در نبرد بین تمایل کاربران و مسئولان ایرانی کدامیک پیروز خواهند شد! پیشنهاد می‌کنم مطلب فیلتر تلگرام و پیام رسان های ایرانی (پیام رسان سروش) را که قبلا در وبلاگ ادسنسور منتشر کرده بودیم را مطالعه کنید. شما  تا چه حد به امنیت و حریم خصوصی اهمیت می‌دهید؟ آیا حاضر هستید اطلاعات شخصی خود را بر روی پیام رسانی که زیر نظر حاکمیت فعالیت می‌کند تبادل کنید. نظرات خود را با ما درمیان بگذارید
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علیرضا پورعابدین

ثبت رایگان کانال تلگرام توسط ادسنسور و تبلیغ رایگان کانال تلگرام شما

ما در تیم  ادسنسور تمام تلاش خود را می‌کنیم تا بتوانیم به مخاطبان خود برای دیده شدن در شبکه‌های اجتماعی مثل تلگرام و اینستاگرام کمک کنیم. کار اصلی ما در ادسنسور راه اندازی کمپین های تبلیغات در تلگرام، تبلیغات اسپانسر اینستاگرام و اینفلوئنسر مارکتینگ است. اما به واسطه تجربه ای که در زمینه کار در شبکه های اجتماعی داریم تصمیم گرفته‌ایم تا امکانات رایگانی را هم برای در اختیار مخاطبان ادسنسور قرار دهیم. از جمله ثبت رایگان کانال تلگرام...

انتشار پست زمان بندی شده در پنل تلگرام ادسنسور

برخی از این امکانات را به عنوان امکانی در قالب پنل تلگرام ادسنسور در نظر گرفته ایم. شما با ورود به پنل تلگرام ادسنسور می‌توانید به قسمت مدیریت شبکه‌های اجتماعی بروید و با استفاده از ابزار رایگانی که در اختیار دارید انتشار پست در کاتال تلگرام خود را زمانبندی کنید. این در حالی است که همین امکانات در بسیاری از سامانه‌ها بصورت تجاری و با دریافت هزینه مقدور خواهد بود. با استفاده از این ابزار می‌توانید در ساعاتی که وقت و انرژی بیشتری دارید؛ پست های کانال تلگرام خود را آماده و در صف انتشار قرار دهید. اگر دوست دارید بیشترین تاثیر را از این کار به دست بیاورید توصیه می‌کنم مطلب بهترین زمان برای انتشار پست در کانال تلگرام چه موقعی است؟ را که قبلا در وبلاگ ادسنسور منتظر کردیم را مطالعه کنید.

ثبت رایگان کانال تلگرام

اگر قصد ثبت رایگان کانال تلگرامی خود در یک سیستم تبلیغاتی را دارید. برای شما خبرهای خوبی داریم. ما در تیم ادسنسور فرآیندی را ایجاد کرده ایم که طی آن شما می‌توانید با مسئول پشتیبانی پنل تلگرام ادسنسور تماس بگیرید و درخواست ثبت رایگان کانال تلگرام خود را به ایشان ارائه کنید. کلیه مراحل این کار با اسنفاده از پیام رسان تلگرام انجام می‌شود و هیچ نیازی به ارتباط تلفنی و یا ورود به پنل تلگرامی ادسنسور نیست. کافی است از طریق پیام رسان تلگرام برای آیدی @adsensortel پیام ارسال کنید و در پیام خود ذکر کنید که درخواست ثبت رایگان کانال تلگرام و تبلیغات رایگان کانال خود را دارید. کارشناسان ما در پنل تلگرام ادسنسور ابتدا کانال شما را بررسی و در صورتی که محتوای کانال شما با قوانین جاری تضادی نداشته باشد؛ ثبت رایگان کانال شما راتایید خواهند کرد. در مرحله بعد لازم است تا شما یک پست تبلیغاتی برای کانال خود تهیه کنید. برای آنکه پست تبلیغاتی شما حرفه‌ای تر باشد و بتواند موجب افزایش ممبر کانال تلگرام شما بشود؛ پیشنهاد می‌کنم که مطلب ۵ اصل مدیریت کانال تلگرام که باعث افزایش ممبر خواهد شد را که قبلا در وبلاگ ادسنسور منتشر کردیم را مطالعه کنید. بعد از آنکه پست تبلیغاتی مربوط به کانال تلگرام خود را در اختیار همکاران ما در ادسنسور قرار دادید. پست شما در صف انتشار پست های رایگان تبلیغات در تلگرام قرار خواهد گرفت و در اولین فرصت، منتشر خواهد شد. نتیجه ثبت رایگان کانال تلگرام شما در پنل تلگرام ادسنسور به شما گزارش خواهد شد. [caption id="attachment_586" align="alignnone" width="700"]بازدیدفا---معرفی-و-تبلیغ-کانال-تلگرام بازدیدفا---معرفی-و-تبلیغ-کانال-تلگرام[/caption]

ثبت کانال تلگرام در موتور جستجوگر کانال های تلگرام (بازدیدفا)

ما در ادسنسور پروژه ای به عنوان موتور جستجوگر کانال ها و گروه های تلگرام داریم که اسم این پروژه را با عنوان بازدیدفا خطاب می‌کنیم. بازدیدفا فعالیت خود را از زمانی آغاز کرد که تلگرام به تازگی در میان ایرانی ها محبوب شده بود. حتما به یاد دارید که با محدود شدن وایبر بزرگترین موج مهاجرت بین پلتفرمی ایرانیان راه افتاد. موج مهاجرتی که باعث شد اغلب کاربران ایرانی از وایبر به تلگرام مهاجرت کنند. در آن زمان خبری از کانال های تلگرام نبود و هنوز تلگرام امکان راه اندازی کانال تلگرام را به خود اضافه نکرده بود. اما بازار گروه های تلگرام داغ بود. ما در ادسنسور با راه اندازی پروژه بازدیدفا توانستیم مرجع کامل گروه های تلگرامی را بنیان بگذاریم. بعدها با اضافه شدن کانال ها به پیام رسان تلگرام بازدیدفا هم امکانات خود را توسعه داد و کانال های تلگرامی را هم به خود اضافه کرد. بازدیدفا در حقیقت موتور جستجو در بین کانال ها و گروه هاب تلگرامی است. اطلاعات بازدیدفا اغلب توسط کاربران تکمیل می‌شود و این موضوع باعث شده بازدیدفا اطلاعات کامل و وسیعی از گروه ها و کانال های تلگرامی را در اختیار داشته باشد. تیم فنی ادسنسور در حال توسعه امکانات بازدیدفا است و به زودی شاهد اضافه شدن امکانات جدیدی به این موتور جستجوگر کانال های تلگرامی خواهید بود. شما با ثبت کانال تلگرام خود در بازددفا فرصت دیده شدن در بین هزاران کاربر این سایت را خواهید داشت و به زودی تاثیرات مثبت این اقدام را خواهید دید.   شما از ادسنسور چه خدمات رایگانی را انتظار دارید؟ از کدام یک از خدمات ما استفاده کرده اید و جه نظراتی درباره آنها دارید. نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علیرضا پورعابدین